De natuur weet raad!

Sommigen omschrijven het stoelgangmoment als de "ontlasting" - lees: ontdoen van last. Deze omschrijving is alleszeggend. We voelen ons zeer oncomfortabel bij een onregelmatige stoelgang en de opluchting is dan ook groot na het stoelgangmoment.

Spanningen, te weinig beweging, een onregelmatig voedingspatroon of een wijziging in het voedingspatroon, onvoldoende drinken, ... Er zijn tal van oorzaken die een onregelmatige stoelgang kunnen veroorzaken.

Belangrijk: stoelgangproblemen kunnen ook een medische oorzaak hebben, praat hierover met je arts.

Een lichaam in balans is daarom zeer belangrijk om de regelmaat te herwinnen. Gelukkig weet de natuur raad, door middel van enkele eenvoudige tips zoals natuurlijke vezelrijke voeding eten, voldoende water drinken, meer bewegen en hulpmiddelen gebruiken als een natuurlijke kruidenmix.

De 10 ontlastingstips

  1. Eet regelmatig

  2. Eet vezelrijk : volkoren producten

  3. Eet voldoende fruit & groenten

  4. Neem de tijd om te eten : rustig eten & goed kauwen

  5. Kies voor een kruidenthee in plaats van een kopje koffie

  6. Drink voldoende: 1,5 à 2 liter per dag

  7. Beweeg vaker: trek er eens op uit

  8. Kies voor een natuurlijk hulpmiddel met kruiden

  9. Neem de tijd om te ontspannen

  10. Stel het stoelgangmoment niet uit